Coca dolça amb maduixes

coca dolça maduixa grossa3Quan he vist maduixots a la botiga ecològica, no he pogut esperar a tenir maduixes de Menorca, he fet aquesta coca dolça, només per llevar-me la gola, pensant que ja s’atraca la primavera.

Cuando he visto fresones en la tienda ecológica, no he podido esperar a tener fresas de Menorca, he hecho esta coca dulce, solo para quitarme el antojo, pensando que llega pronto la primavera. 

La coca dolça és una de les pastes  bàsiques i  més tradicionals que es fan a Menorca, és molt fàcil de fer i queda molt esponjosa. La podeu farcir de qualsevol fruita que us vengui de gust, aubercocs, cireres, prunes…, també resulta deliciosa amb farciment salat, sobrassada, pebres…

La coca dulce es una de las pastas  básicas y más tradicionales que se elaboran en Menorca, es muy fácil de hacer y queda muy esponjosa. Le podéis poner cualquier fruta que os apetezca, albaricoques, cerezas, ciruelas…, también resulta deliciosa con salados, sobrasada, pimientos…

coca dolça maduixa grossa2

Ingredients que necessitarem: un quilo de farina, quatre ous, 50 g de seu, 50 g de mantega cuita, mig litre de llet, 200 g de sucre, 30 g de llevat de forner i una mica d’aigua per fondre el llevat. Si no teniu mantega cuita, podeu fer-ho tot amb seu. La fruita o farciment que volgueu.

Ingredientes que necesitaremos: un kilo de harina, cuatro huevos, 50 gr. de manteca de cerdo, 50 gr de manteca de vaca cocida, medio litro de leche, 200 gr de azúcar, 30 gr de levadura fresca y un poco de agua para fundir la levadura. Si no tenéis manteca cocida, podéis hacerlo todo con manteca de cerdo. 

coca dolça maduixa

Com ho farem: fonem el llevat amb un poc d’aigua tèbia, posam la farina en un ribell i farem un clotet on hi posarem el llevat fus. Remenam un poc i afegim el seu, la mantega i la llet, començam a pastar. Al final, afegirem la sucre.

Como lo haremos: disolvemos la levadura con un poco de agua tibia, ponemos la harina en un recipiente, haciendo un hoyo en el centro, y añadimos la levadura fundida. Le damos unas vueltas y seguimos añadiendo el resto de ingredientes menos el azúcar. Amasamos bien y al final incorporamos el azúcar. 

Hem de obtenir una massa aferradissa. Ho deixam tovar un parell d’hores.

Debemos obtener una masa pegajosa. Dejamos que leude un par de horitas.

Podem fer una coca grossa o bé coquetes petitones. Jo he fet un poc de tot, ja veureu.

Podemos hacer una coca grande o bien cocas pequeñitas. Yo he hecho un poco de todo, ya veréis.

He posat la major part de la massa en una llauna, com que la pasta és tan enganxosa, m’he untat les mans amb oli i, amb paciència, anam estirant i arribant a tots els cantells de la llauna. En el cas de les coques petites, feis una bolleta i l’aixafau un poc. Repartim la fruita i li posam un poc de sucre damunt. Deixam que tovi devers mitja hora, i enfornam a 175º, uns 30-35 minuts, o 20-25 minuts, en cas de les petitones.

He puesto la mayor parte de la masa en una placa, como la pasta es tan pegajosa, me he untado las manos de aceite y, con paciencia, vamos estirando y llegando a todos los bordes de la placa. En el caso de las cocas pequeñas, hacemos una bola y la aplastamos un poco. Repartimos la fruta y le ponemos un poco de azúcar encima. Dejamos que leude una media hora y horneamos a 175º unos 30-35 minutos, o 20-25 minutos, en caso de las pequeñas. 

coca dolça maduixa grossa

Quan estigui freda, ensucram amb floreti i ja està llesta per menjar.

Cuando esté fría, espolvoreamos de azúcar glass y ya está lista para comer.

coca dolça maduixa petites

Mmmm… boníssimes!! / Mmmm… buenísimas!!

 

 

Deixa un comentari